Laddar
Adidas Power Perfect 3, black/white/solar gold
Adidas Power Perfect 3, black/white/solar gold

Adidas Power Perfect 3, black/white/solar gold

Medelbetyg 5 av 5 Antal betyg 1
Artnr: ADIDAS352
1399 kr

Adidas Power Perfect 3 - en omåttligt populär lyftarsko som är såväl prisvärd och stabil som funktionell och slittålig. Här i en svart färg!

    Kampanjvara

    Kampanj:
    Antal:
    0
    Kampanjstart:
    Kampanjstopp:

    Adidas Power Perfect 3 - en omåttligt populär lyftarsko som är såväl prisvärd och stabil som funktionell och slittålig. Här i en svart färg!

      Leverans: 

      Adidas Power Perfect 3 - en omåttligt populär lyftarsko som är såväl prisvärd och stabil som funktionell och slittålig. 

      • Ovandel i syntetläder för lättvikt & slitstyrka
      • Skaft i luftig mesh som andad
      • Derby-konstruktion för ett lateralt, fixerande stöd
      • Tyngdlyftningsspecifik
      • Kardborreband för stabilitet kring bakfoten


      Vad är Adidas Power Perfect 3?
      Power Perfect 3 från Adidas är en lyftarsko, det vill säga en sko som endast används vid tyngre lyft. De har en speciell, teknisk, formskuren kilmellansula, ett kardborreband och ett helt hälstöd som ger extra stabilitet åt bakfoten. Tack vare en slitstark ovandel i syntetläder och en hållbar Adiwear-yttersula är de redo för allt du kan tänkas utsätta dem för.

      När ska man använda Adidas Power Perfect 3?
      Power Perfect 3 från Adidas är en lyftarsko som är tyngdlyftningsspecifik, det vill säga specifikt gjord för att användas vid tyngdlyftning. Till exempel vid genomförande av tyngre knäböj eller marklyft när stabilitet är A och O! Du bör inte använda lyftarskorna under hela passet utan endast när du genomför övningar som kräver mer stabilitet!

      Varför Adidas Power Perfect 3?
      Just denna sko är en av de absolut populäraste! Den stabiliserar dina lyft och skapar en perfekt grund för att kunna ge allt du har och lyfta tyngre, stabilare & bättre. De är av hög kvalitet och oerhört tåliga. Så med andra ord kan du räkna med att dessa hänger med ett bra tag framöver!

      Omdömen
      Medelbetyg 5 av 5 Antal betyg 1
      Omdömen
      Nedan kan du betygsätta på en skala från 0-5. Om du vill kan du även skriva en kommentar till det betyg du har valt att ge artikeln.
      Ditt namn kommer att visas som avsändare.
      Du har satt ett omdöme på denna produkt.
      Omdöme 5 av 5
      suzana FILOMENA
      |
      2025-02-15
      PRAY FOR PAPA LIKE MY OWN DECEDEED FATHER . I WILL PRAY IT THANK YOU GOD BLESS YOU SISTERS IN CHRISTUS ! https://youtu.be/bdv4oqIvW8A?si=4YH1jQZZKE57Wl0g Novena to Saint Margaret of Cortona, Patroness of Appetite Control and Weight Loss Day 6 Feb 18 Maria Angela Grow Feb 15 Novena to Saint Margaret of Cortona, Patroness of Appetite Control and Weight Loss Day 6 Feb 18 . O glorious St. Margaret, thou didst embark on a life of penance and poverty after thou hadst repented of thy sins. Jesus touched thy heart, and after imposing on thyself a rigorous life of fasting, Jesus talked and conversed with thee, revealing to thee His merciful Heart that rejoices whenever a sinner returns to Him. On controlling thy appetite for food, thou didst manage to free thyself from all temptations, including those of the flesh of which thou wert a victim for many years. Listen then to our petitions . your petitions . Mayest thou bring our petitions to Jesus. Amen. . O glorious St. Margaret, thy son became a priest, seeking holiness because of thy example. Thy son was thy special offering to God. Thou didst follow the tradition of Catholic mothers whose joy it was to offer their children in the service of God and the Church. We remember the many mothers who are suffering greatly because of problems caused by their children. We offer to Jesus their pains and ask thee, dear saint, to intercede for them, that these mothers may soon find consolation when their wayward children return to the fold of Jesus. Amen. . Our Father, Hail Mary, Glory Be 3x each. . St. Margaret of Cortona, pray for us. 3x Ozempic, diabetesmedicinen som blivit populär för snabb viktminskning, kan ha en oväntad baksida. En ny studie i The Lancet Diabetes & Endocrinology varnar för att viktraset med Ozempic kan orsaka mer muskelförlust än traditionell bantning – motsvarande upp till 20 års naturligt åldrande, skriver TV4 Nyheterna. – Att säga att det påskyndar åldrandet är ett illustrativt sätt att beskriva muskelförlusten, säger överläkaren Ylva Trolle Lagerros. Snabb viktminskning ger större muskelförlust Studien visar att patienter som använt Ozempic under 36 till 73 veckor förlorade mellan 25 och 39 procent av sin muskelmassa. Vid traditionell bantning var minskningen lägre – mellan 10 och 30 procent. Forskarna betonar att det inte är själva läkemedlet som orsakar åldrandet, utan den snabba viktnedgången som leder till muskelförlust. – Med åldern tappar vi muskelmassa naturligt, så det går att säga att man blir sitt äldre jag vid en kraftig viktminskning. Men det går också att bygga upp musklerna igen, förklarar Trolle Lagerros. Läs också Elon Musk sprider desinformation om svensk masskjutning – motbevisas direkt på X Ben Stiller slår tillbaka mot Elon Musk: ''Total lögn! Jag betalade själv för min resa till Ukraina'' Experter: ''Åldrande'' kan tolkas på olika sätt Karin Modig, docent i epidemiologi vid Karolinska Institutet, menar att begreppet ''påskyndat åldrande'' kan vara missvisande. – Om en äldre person tappar muskelmassa i snabb takt och hamnar i ett tillstånd som annars skulle ha inträffat tio år senare, kan det på ett sätt tolkas som att åldrandet påskyndas. Men en yngre person har lättare att återhämta sig, skriver hon i ett mejl till TV4 Nyheterna. Så kan muskelförlusten förebyggas För att motverka muskelförlust vid snabb viktnedgång rekommenderar experterna styrketräning och proteinrik kost. – Precis som när en arm gipsas och muskler försvagas av inaktivitet, kan snabb viktnedgång orsaka muskelförlust. Det kan motverkas genom regelbunden träning och en allsidig kost med tillräckligt protein, säger Trolle Lagerros. Ozempic, som innehåller den aktiva substansen semaglutid, används främst för att kontrollera blodsockernivåer hos diabetiker men har blivit omdiskuterad som viktnedgångsmedicin. Varför slås det inte upp stora, feta rubriker i dagspressen om pfas? Är det för att inte oroa befolkningen? Det är dags för folkuppror. Jag känner mig maktlös. Själv är jag säkert invaderad av pfas och annat elände, mina barn också och barnbarnen. För ett par år sedan kontaktade jag min hemkommun med frågan om de testar dricksvattnet ang pfas - det gjorde de inte ännu. Ska kontakta dem igen. Under tiden fortsätter jag att gråta över den stackars märlan i djupet av Marianergraven, som svalt ihjäl för att den åt sig mätt på plast.Vad är det för fel på oss människor? Vi är fenomenala på att förstöra och förgöra.Gillad2SvaraDelaAnmälHenrik Olofsson2 dagar sedanI ett alternativt universum där ett företag uttrycker ''men, det finns inget ämne att ersätta det med'', så kommer företaget att lägga ned sin verksamhet. Om det inte gör det så kommer myndigheterna att stänga ned det.I inget sunt universum ses det som en ursäkt för att få fortsätta förgifta människor, djur och miljö.Jag lovar att världen klarar sig utan linser och dessa ögondroppar. Jag lovar också att om pfas förbjuds så kommer man inom kort att hitta ersättare. Men ingen ägnar sig åt dyr forskning om det inte behövs.Gillad8SvaraDelaAnmälJohanna Koivunen2 dagar sedanJag misstänker att det längst ner i faktarutan ~ska tas bort :)GillaSvaraDelaAnmälLasse BorÉn2 dagar sedanHur kan företagen få sälja dessa preparat? Var är myndigheterna som ska skydda oss? Kemiföretagen avlönar lobbyister och företag med anställda fd. politiker som påverkar beslutsfattande politiker. Korruptionen ökar, systemet fungerar inte - kan inte längre kan skydda människor. Stilla Nu vill jag önska er något ovanligt. Läs den och, om du gillar den, dela den med andra. Jag skulle också vilja veta om du känner igen det här budskapet som ditt eget. Om så är fallet, om du känner det i ditt hjärta, kan du skicka ett meddelande till andra, skapa en våg av positivitet som kommer att fungera som en vägvisare och en biljett till den värld vi vill levai. Jag kommer inte att önska dig lycka till, eftersom människor tänker olika om lycka. I stället vill jag önska er tystnad, för tystnad är den plats där lyckan uppstår. Jag skulle vilja att era egna önskningar leder er till tystnad i djupet av ert medvetande. På den här platsen hittar du allt du behöver för att vara lycklig. Jag skulle kunna önska dig frid (ja, jag önskar dig det av hela mitt hjärta!), men hur ska du uppnå det om du inte känner till den tystnad som finns inom dig? Det är därför jag önskar dig ett möte med henne i ditt liv. För frid följer tystnad som solen på morgonen. Om min önskan kunde ge dig styrkan att övervinna alla hinder och motgångar som väntar dig, skulle jag verkligen önska dig just det! Men ingen kan ge dig styrka om du inte hittar den själv. Och den ligger på en lugn plats i din själ, en plats som du ständigt undviker. När du gör detta kommer du att vara oövervinnerlig, och varje hinder framför dig kommer bara att vara en tråd i tyget av din prestation. Det faller mig inte in att önska dig mycket pengar, eftersom det inte har gjort någon lycklig ännu. I stället önskar jag er ett överflöd av tystnad, för tystnaden är den plats från vilken allt annat uppstår. Hela universum skapades ur tystnad, så hur skulle dina behov kunna lämnas utanför det? Sök istället tystnad, plåga den tysta källan inom dig själv, och resten kommer att läggas till dig. Jag skulle kunna önska dig vishet, för du behöver den verkligen. Men jag kommer inte heller att göra det, för din visdom kommer från det tysta mitt i detsamma inom dig. Det är inte möjligt att vara vis och inte känna till denna tystnad. Du föredrar att söka den, och ditt sökande kommer i sig självt att vara ett tecken på att visdomen har funnit dig. Är du sugen på glädje och fröjd? Om du hugger ner ett fruktträd, vad för slags glädje kan du förvänta dig av dess blommor och frukter? Tystnaden inom dig är dina rötter. Jag önskar att du aldrig skiljs från honom. Jag önskar dig en levande tystnad Vårda den varje dag, och dina frukter kommer också att sjunga en sång av glädje. Det skulle vara trevligt att önska dig hälsa, men det är en tom önskan, om du själv inte förstår var den kommer ifrån. Samma rot av tystnad som ger näring åt dina prestationer och ger dig glädje, ger näring och upprätthåller din kropp. Gör inte mot dig själv vad roten inte skulle göra med grenarna på sitt träd. Lyssna på din kropp eftersom den ständigt viskar ord om hälsa till dig. Jag önskar er tillräckligt med tystnad för att höra den viskningen. Och slutligen, den största av alla önskningar – önskan att ha kärleken levande i ditt hjärta. Kanske har du inte märkt det, kanske har jag förvirrat dig, men det är precis vad jag har sagt till dig hela tiden! För vad är kärlek om inte vår djupaste rot? Hur kan vi kalla kärleken vid någons namn, om den inte når djupt, djupt till själva källan som förenar alla människor och alla levande varelser i denna värld? För att älska, rent, uppriktigt och uppriktigt, måste du känna ditt eget hjärtas tystnad. Ur den, ur de ofattbara djupen av den mänskliga själen, uppstår lycka, frid, styrka, överflöd, visdom, glädje och hälsa. Den källan, den tystnaden, den kärleken som vi ännu inte har gett ett namn åt. För kom ihåg att kärlek, liksom sanning, skönhet eller medkänsla, inte har något namn, kön, kön eller nationalitet. Kärleken är den kraft som förenar oss mest i tystnad. Det är därför jag önskar er just detta från djupet av mitt hjärta: T I Š I N U. Jag skulle vilja bevittna en händelse, ett mirakelI ''Vittnesbörd'' JESUS, TÄNKER DU!I ''Reflektioner'' Jag skulle vilja dela en av mina berättelser med digI ''Vittnesbörd'' DEN MIRAKULÖSA FÖRÖKNINGEN AV BRÖD Bröst 8, 1-10 Jesus tillåter inte lärjungarna att släppa taget om den värld som har varit med honom i tre dagar, även om dagen har fortskridit. Han vill inte lämna dem i deras elände och fattigdom, ensamhet, övergivenhet och övergivenhet. Han mångfaldigar brödet med stor förtröstan på Fadern. Det är som om han vill att vi alla ska ta en titt på det avlägsna förflutna när Mose ledde folket genom öknen. Mose visste inte hur han skulle vänta till nästa morgon, han fruktade ständigt för sitt liv, så många gånger riskerade han att bli stenad. Gud själv förutser hans fördubbling genom att varje morgon sända ett manna för varje ny dag. Det är som om Jesus själv på ett meningsfullt sätt ville säga vad människan faktiskt lever av och vad vårt liv i grund och botten för med sig. I Jesu sällskap och närhet blir människan omhändertagen och oändligt berikad. I hans närvaro känns en bit av himlen, och denna verklighet av brödets mångfaldigande på kvällen fortsätter i varje eukaristisk festmåltid där var och en av oss lägger sig själv och sitt liv i Guds händer, medvetna om att vi inte har något och att vi tacksamt tar emot allt från hans hand som en välsignelse från altaret. Dödens makt bryts i livets betydelsefulla bröd – den eukaristiske Jesus – som ges till alla som vill tjäna livet. Hela världen är en enda stor utsträckt hand. Hela världen är hungrig och törstig, behövd och behövande, bröd, hjälp, varma måltider, adoption. Det finns och från alla håll når vi oavbrutet SOS, ett konstant rop på hjälp från så många ögon, utsträckta händer, brustna hjärtan. Och inte bara i dag i Haiti, utan överallt i världen har vi ett hav av elände och hunger, särskilt efter mening. Vem kan ge människor det de kan leva av? Framsteg, standard, högre produktion eller konsumtion? Eller kanske en attitydförändring, som kommunisterna brukade säga? Industriella framsteg gör människor mer själlösa på alla sätt. Pengar gör dig inte lycklig. Dessutom blir konkurrensen större, människor är mer hjärtlösa, mer hänsynslösa i sitt armbågande och knuffande uppåt på den sociala stegen. En sak är dock klar. Varken en perfekt datoriserad epok, eller fabriker, eller något kontor, eller någon social organisation, kan tillhandahålla vad man kan leva av eller överleva på. Människor dör av längtan efter den slutliga meningen, de dör på grund av desorientering, eftersom man inte bara lever av bröd. Därför är det ständiga problemet: Vem kan försörja vad människor och människor kan leva av? Evangeliet gav för länge sedan ett svar på frågan, vem kan ge oss det vi kan leva av. Jesus mitt i en stor folkskara. Herden som känner vägen, den nye Mose som livnär sig med det eviga mannat, husfadern som ger bröd till sitt hushåll i rätt tid och i överflöd. Han botar och ger bröd. Han förbarmar sig över den ensamme mannen på livets väg. Han ger bort sig själv och sitt hjärta och hjälper. Helt och hållet genom elevernas händer. Och så vidare, genom historien. Människan blir människans lycka. Assistenten blir en synlig hjälp. Det som driver honom är inte messiansk allmakt eller auktoritet från den himmelske Fadern, utan mänsklig-gudomlig barmhärtighet och medkänsla. Gudomlig sim-pati. Han samlar människor, inte för att förföra dem, för att fylla deras öron med omstörtande idéer och revolutionära tankar, utan för att berätta för dem om alla människors gemensamme Fader, som faderligt bryr sig om alla. Detta är ett verkligt framsteg för alla. Inte i politik, teknik, fredssträvanden, utan i omsorgen och barmhärtigheten för varje människa. Hängiven kärlek: Det är den kristna visionen om en bättre och framtida värld. Jesus frågar helt enkelt: ''Hur många bröd har du?'' Som om han ville förminska hela situationen in absurdum. För med den mänskliga logiken av besittning kommer vi aldrig att nå målet. Även här uppstår det ständigt närvarande frågetecknet: Att vara eller att ha. Vad kan man göra, vad kan man göra med de sju bröden och lite fisk? Jesus tycks vilja säga: Sluta upp med att räkna i besittningens, beräkningens, beräkningens och beräkningens sträckor. Ibland är tomma händer, men ett fullt, öppet hjärta, mycket mer effektivt än en rik gåva utan hjärta. Hjärtat är oersättligt, särskilt i familjerelationer. Tomma händer, men samtidigt ett hjärta fullt av kärlek, medkänsla, vänlighet och förståelse, kan skapa mirakel. Hur många berikas av sina nära och käras, föräldrarnas, lärarnas och fostrarnas exempel? Inte så mycket genom att ge, utan genom att helt enkelt leva, förstå, ett vänligt ord. Så många gånger i våra egna bekännelser anklagar vi oss själva för att inte vara snälla, vänliga, försiktiga nog, goda, glada, tillmötesgående. Och trots dessa försummelser, om människan överhuvudtaget utstrålar dessa dygder, och Paulus skulle säga Andens frukter (jfr. Gal 5:20), är detta redan en stor rikedom för de människor som vi lever med. Detta kommer sedan tillbaka till slut, bokstavligen i nävar och korgar av tacksamhet och erkännande. Även om det är i form av en gravsten, ett postumt brev. Vi lever inte bara av vetebröd, utan av alla sorters bröd som mättar, gör en människa lycklig och berikar. Man lever inte av bröd utan av kärlek. Var och en av oss är ett mirakel av Faderns kärlek, som kommer från Guds händer. Kärleken förvandlar allt, rädsla till tillit, fattigdom till rikedom, ångest till mättnad, sjukdom till hälsa, maktlöshet till lycka, sorg till glädje. av Tomislav Pervan January 29 Saint Francis de Sales, Doctor of the Church: Patient, Humble, and Forgiving. Maria Angela Grow Feb 15 READ IN APP January 29 Saint Francis de Sales, Doctor of the Church: Patient, Humble, and Forgiving. 1567-1622 . Known for patience, forgiveness, and humility, Saint Francis de Sales was a man who did few things quickly. Rather, he waited to experience the will of God without letting his personal hopes and plans interfere with what might be in store for him. This formed a pattern throughout his relatively brief life, which upon reflection, allowed Saint Francis to accomplish great things. . Born into a noble family in France, and expected to become a solider or lawyer, Saint Francis felt called to the priesthood at a young age. However, in a pattern that would repeat throughout his life, he waited thirteen years to be certain of his calling. During that time, he traveled, attended university, and earned a doctorate in law. Possessing a quick temper, by his own report, Francis dedicated himself to studies of theology, mental discipline, and prayer during his time at university. Tradition holds that despite encouragement from local priests and bishops, as well as teachers, Saint Francis was not convinced that the Lord was calling him to the priesthood until a series of falls while out riding his horse one afternoon. During his ride, Francis was thrown three times from his horse. Each time, his sword fell from its scabbard, landing as a cross. Upon his third viewing of the cross, Saint Francis returned home to seek parental permission to join the priesthood. . Saint Francis was ordained during the time of the Calvinist Reformation. Just over the mountains from his home in France lay a community of approximately 60,000 Catholics who had renounced the Church, becoming Calvinists. Francis felt moved to venture into the Swiss community and reclaim the converts. Unable to find anyone to accompany him, he embarked alone, on foot, traveling through rough, cold, and snowy country. He visited families in the wilderness, knocking on doors, oftentimes treated poorly. Despite rejection and years of work without moving a single soul, Saint Francis never gave up. He painstakingly wrote sermons and homilies out by hand, slipping them under doors, becoming one of the first to do so (and becoming the patron saint of journalists in the process). He slept outside, or in haylofts if possible, oftentimes freezing. His feet, from being constantly cold and wet, became infected and bled. Yet, he did not give up. When parents would refuse to speak with him, he would play instead, with their children. Observing his gentle disposition, patience, and conviction, the parents would oftentimes come around and entertain a conversation. Over the course of several years, Saint Francis’ patience and steadfast determination brought over 40,000 back to the Church. He was appointed Bishop of Geneva. . It was during this time in his life that he met a widow, whom he had observed during Mass, paying close attention to his sermons. Jane Frances de Chantal became a friend, and later asked Francis to become her confessor. Again, Francis hesitated, praying, and waiting to determine if this was the will of God. During that time, a man approached Francis three times regarding his thoughts of donating a building to be used as a holy place for women. As typical, Saint Francis listened, but did not push the man. On his third visit, the man donated a building, which would become the convent of the sisters of the Order of the Visitation of Holy Mary. . Jane Frances de Chantal, herself a saint, offered herself to Mary, Mother of God, as a young orphan, assuring herself of the Blessed Mother’s protection throughout a difficult life. Following marriage to a wealthy noble, Jane Frances experienced significant difficulty and loss, including the death of two children and her sister, and the eventual murder of her husband by a friend. Following these losses, Saint Jane Frances endured financial struggles, and was repeatedly taken advantage of by friends, servants, and acquaintances. Never losing faith, Jane Frances left her home, determined to live a life for God alone. With Saint Francis, she founded a great order—the Order of the Visitation of Holy Mary—a holy order for young and old women alike, dedicated to the Heart of Jesus, and committed to the Christian traits demonstrated by Elizabeth during her visitation with the Blessed Mother. The special charism of the Visitation Order combines gentleness with a valiant spirit. Both apostolic and contemplative, sisters of the order balance a dedication to prayer with a serving presence in the world. Eighty-seven houses of the Visitation were built in nine years during the time of Saint Jane Frances. Today, the Order numbers approximately 3,000 sisters, with presence in 168 monasteries throughout the world. At age 70, Saint Jane Frances de Chantal died peacefully. St. Vincent de Paul reported seeing, at the moment of her death, her soul ascend, as a ball of fire, to heaven. Her feast day is celebrated on August 21. . Saint Francis de Sales went on to write many works on the Catholic faith, oftentimes copying them by hand for distribution to the faithful. He further spent hours each day answering letters by hand, providing spiritual direction and catechetical instruction. As bishop, he tirelessly preached, reaching out to the poor. He instituted guidelines for clergy, and became one of the first to offer organized catechetical instruction to the young and old alike. His written works, including ''An Introduction to the Devout Life'' and ''Treatise on the Love of God'' are still regarded by the Church as ''a bright light… pointing out to souls an easy and safe way to arrive at the perfection of a Christian life'' (Breviarium Romanum, 29 January, lecture VI). . In 1622, Saint Francis traveled to France, where he was to die at the age of 56. His remains (with the exception of his heart, which was left in Lyons) were returned to the Convent of the Visitation of Holy Mary in Annecy, where numerous miracles have been reported by his tomb. During the French Revolution, his heart was carried by the Visitation nuns from Lyons to Venice, where it is still venerated today . Saint Francis lived an austere and simple life, minimizing his possessions so as to better focus on the will of the Lord. His writings reinforce the two elements of a spiritual life: love and penance, with love being primary. He taught that penance should be practiced from a place of love for Christ, a motive of simple, gentle, and generous fidelity to the will of God. He wrote, of exemplifying Christ in our lives, ''You will study His countenance, and perform your actions as He did.'' For Saint Francis, the key to love of God was prayer. He wrote, ''By turning your eyes on God in meditation, your whole soul will be filled with God. Begin all your prayers in the presence of God.'' But prayer was not enough. The truth of prayer was reflected in a person's actions: ''To be an angel in prayer and a beast in one's relations with people is to go lame on both legs.'' . Saint Francis taught and encouraged gentleness of spirit, forgiveness of both the self and other, and Christian meekness. He demonstrated a listening heart, both to the voice of the Lord, but also to those around him. He lived a live of humility and patience, and above all, reflected the Love of Christ in this world. As we celebrate the feast day of this universal Doctor of the Church, we might pause to think about how we could be more gentle, more forgiving, and more humble. How often do we judge others, rather than understand their human frailty and forgive them? How might we better emulate Christ through the example of Saint Francis de Sales? https://youtu.be/5pdnzUjmkzA?si=x3E-s5kCoN3rW53R:https://youtu.be/vMfyLaQFimY?si=1kOVSOFF9RwC_gPa Jade Sandberg @angel135300 · 2h Bibeln säger i Psalm 65:2-4'' Lovsång tillkommer dig, o Gud, på Sion. Vi infriar våra löften till dig, du som hör bön. Till dig kommer alla människor för att bekänna sina synder. När vår skuld blir oss för tung förlåter du oss. Amen 2 2 19 251 Jade Sandberg @angel135300 · 2h Bibeln säger i Josua 1:8 Ha alltid denna lag på dina läppar, läs lagens bok dag och natt, så att du troget följer allt som står skrivet där. Då kommer allt du gör att lyckas, då får du framgång. 2 12 190 Jade Sandberg @angel135300 · 2h Apostlagärningarna 5:29 ... ''Man måste lyda Gud mer än människor. 2 2 20 292 Jade Sandberg @angel135300 · 2h 2 Moseboken 15:26 Han sade: ''Om du lyder Herren, din Gud, och gör det som är rätt i hans ögon och lyssnar till hans befallningar och håller alla hans bud, då skall jag låta dig slippa alla de sjukdomar som jag sände över egypterna. Ty jag är Herren, den som botar dig.'' Pope Francis hospitalized: Live updates Catholic News Agency https://x.com/angel135300/status/1890682933851079140 Läsningar: Apg 13:46–49 Ps 117 Luk 10:1–9. Kära bröder och systrar De heliga Kyrillos och Methodios som vi firar idag var bröder, och de föddes i Thessalonike i nuvarande Grekland år 826 respektive 815. De tillhörde därmed den bysantinska riten, men levde innan dess att den Romersk-katolska kyrkan i väst och den Öst-ortodoxa kyrkan i öst splittrades. Kyrillos utbildades i Konstantinopel och prästvigdes, medan Methodios förblev diakon och prästvigdes först ett par år före Kyrillos död den 14 februari 869. Runt år 860 blev Kyrillos sänd som missionär till Bulgarien, Mähren i nuvarande Tjeckien samt Kroatien, och Methodios följde med. För att underlätta missionsarbetet översatte de den bysantinska liturgin från grekiska till slaviska, och för detta ändamål skapade de även ett skriftspråk för slaviskan med ett eget alfabet, som sedermera fick namn efter Kyrillos: det kyrilliska alfabetet. Kyrkan hade alltid betraktat de tre språken som det stod skrivet med på Jesu kors som heliga: hebreiskan, grekiskan och latinet, och dittills hade man bara firat liturgin på något av dessa språk. Införandet av kyrkoslaviskan som gudstjänstspråk i östeuropa innebar alltså en nymodighet, där förståelsen av liturgin prioriterades framför traditionen, och Kyrillos och Methodios fick stå på sig en hel del innan detta godkändes. Men med tiden kom även kyrkoslaviskan att betraktas som ett heligt språk, och används än idag som liturgiskt språk inom de flesta östortodoxa kyrkor, även om folket inte längre kan förstå allting. Kyrillos och Methodios kallades så småningom till Rom, där Kyrillos dog och begravdes i San Clemente-basilikan, en av Roms äldsta kyrkor. Methodios vigdes till biskop och fortsatte missionera i Pannonien, nuvarande Ungern. Han dog den 6 april 885 i Velehrad i nuvarande Tjeckien. Kyrillos och Methodios helgonförklarades av påven Leo XIII år 1880, och år 1980 gjorde utnämnde påven Johannes Paulus II dem till skyddshelgon för hela Europa, tillsammans med den helige Benedictus. I martyrologiet för den 14 februari nämns även martyren S:t Valentin, som dog i Rom år 269 och är begravd på Via Flaminia vid den milviska bron. Alla berättelser om den helige Valentin är av så sent datum att deras historiska värde är litet eller obefintligt, och det är inte ens säkert att allt som berättas om honom verkligen handlar om samme Valentin. Av dessa anledningar togs S:t Valentin bort ur det allmänna romerska kalendariet år 1970, till förmån för de heliga Kyrillos och Methodios. Men inom den folkliga traditionen fortsätter man som bekant i stor utsträckning att uppmärksamma S:t Valentins dag på det tema som uttrycks med den svenska benämningen Alla hjärtans dag. Därför tycks det mig passande att även uppmärksamma den helige Valentin idag, för att bidra till att ge ett katolskt innehåll åt denna sekulära högtid. Anledningen till att S:t Valentins dag associeras med romans har troligtvis framförallt att göra med en engelsk medeltida tradition enligt vilken fåglarna började para sig i mitten av februari. Den engelske 1300-talspoeten Geoffrey Chaucer diktade: ''For this was sent on Seynt Valentyne’s day / Whan every foul cometh ther to choose his mate''. Det berättas också att den helige Valentin, som var präst, i hemlighet vigde kristna par, vilket även gjorde att de nygifta makarna kunde undgå att värvas av den romerska armén. Men oavsett vad den helige Valentin faktiskt gjorde som skulle ha gjort honom förtjänt av att förknippas med romantik, så kvarstår som sagt det faktum att hans minnesdag i stor utsträckning har kommit att associeras med detta, även och kanske framförallt utanför Kyrkan. Av än mer oklara anledningar är den helige Valentin även skyddshelgon för epileptiker och biodlare, men han har säkerligen ingenting emot att åkallas om förbön för allt detta. Låt oss därför be om den helige Valentins förbön för alla förlovade par, att de blir väl förberedda att förenas i äktenskapets sakrament och får nåden och kraft att leva kyskt i avhållsamhet fram till sin bröllopsdag. Låt oss också be om hans förbön för alla som lider av olika former av kärleksbekymmer, att de får tröst genom att påminnas om Guds oändliga kärlek till var och en av oss, som får all mänsklig kärlek att blekna vid jämförelse. Låt oss även be om den helige Valentins förbön för alla dem som brottas med kyskheten, inte minst dem som har fastnat i beroenden av pornografi och masturbation, att de blir helt fria från detta och så kan uppnå inre frid och enhet till kropp och själ. Och låt oss slutligen också be om de heliga Kyrillos och Methodios förböner för hela Europas folk och för freden, inte minst de östra delarna av denna vår världsdel som de särskilt bidrog till att evangelisera. Amen. https://x.com/ModerJord2024/status/1890715572297502732 @amuse @amuse · Feb 14 SEGREGATION: Muslim activists are establishing islamic city in Dallas County, Texas. Called Epic City it is touted as a Muslim-only community. Should all major US cities have adjacent gated Islamic cities featuring Sharia courts and Islamic Madrasas? https://x.com/amuse/status/1890368801729872259 Pope John Paul II scolded Ernesto Cardenal, a Communist priest, when he arrived for a visit to Nicaragua in 1983. As the Pope arrived at the Managua airport, Cardenal knelt to greet him, but John Paul II pointed his finger at him and sternly told him to ''straighten out'' his position with the Church. This was because Cardenal, despite being a priest, held a political office in a Marxist-influenced government, which was against Church teachings. The Pope was critical of the Sandinista regime's suppression of the Church and its alignment with liberation theology. https://x.com/Sachinettiyil/status/1890530778024398996 streiff @streiffredstate · 13h no discussion of the persecution of the Church in Nicaragua can be complete without acknowledging the role of the Jesuits in bringing the Sandinistas to power. ''Do not be afraid.'' - Pope John Paul II to young Americans Catholic U.S. Vice President JD Vance referenced this quote while giving a speech at the Munich Security Conference today. https://x.com/Sachinettiyil/status/1890426848976236575 My opinion is that after Planned Parenthood is defunded several things should follow: 1. Send a big chunk of the money to charitable pregnancy resource centers across the country. These provide free ultrasounds, counseling and actual real services for women, babies and families. 2. Send a big chunk of the money to maternity homes. 3. allocate a portion of the funds to bring down or subsidize costs for adoption and for adoption education. 4. allocate a solid portion to post abortion counseling services. We have a pandemic of broken hearts. 5. shut down every Planned Parenthood in the nation, along with every indie abortion mill. Have a priest exorcise the sites. Bulldoze the buildings and erect monuments and parks to remember and honor the unborn lost to abortion. https://x.com/actionforlifeFL/status/1890422060519751904 ✍️ It is alarming in itself that our politicians are currently debating assisted suicide proposals, but this is compounded when we think that they are doing so at a time when our country's hospices are grossly underfunded. With this in mind, SPUC has recently launched a petition calling for greater funding of hospice care. Please join us (and Dr Whitehouse) in calling upon the Prime Minister to commit to long-term reform of hospice funding 👉 http://spuc.org.uk/campaign/yes-to-our-hospices ''Ya Rabbi Yasou''' or ''My Lord Jesus'' were the last words of the 21 Coptic Christian martyrs as the Islamic State terrorist organization began executing them in Libya in February 2015. ''For us, Europe is a Christian continent, and this is how we want to keep it.'' - Victor Orban, Hungarian Prime Minister Jade Sandberg @angel135300 · Feb 12 Jag kan meddela: för att få ordning på Sverige krävs det en statminister som Fruktar Gud och gör efter vad Bibelns Gud har föreskrivet. Vi har en regering och kyrka som inte fruktar Herren och därför för dessa blinda och döva människor Sverige i fördärv och folket mot Helvetet. https://x.com/angel135300/status/1889617774034518296 https://x.com/Sachinettiyil/status/1890211997079502919 https://x.com/angel135300/status/1890355831574524323 Today’s Gospel recounts the miracle by which Jesus fed over four thousand people by multiplying seven loaves of bread and a few fish. In a course studying the four Gospels that I recently took, I learned that a modern approach to this Gospel passage tries to find a natural explanation for the miracle. Some modern scholars claim that Jesus did not actually miraculously multiply the loaves and fish but instead persuaded the people to share the food that they had. According to this claim, various people in the crowd had food Jesus purportedly persuaded those who had food to share with those who had none, so that all might be fed. This false explanation seeks to explain away the miracle by naturalistic means. Rather than seeing this passage as a manifestation of Christ’s divinity and omnipotence, this modern interpretation instead views it as an example of charity. The Fathers of the Church unanimously saw in this Gospel passage a manifestation of Christ’s divinity and power. Jesus Himself said in today’s Gospel reading that the people had nothing to eat (see Mk 8:1). Where there was nothing, Christ filled their needs by His grace, demonstrating that He alone satisfies all of man’s needs through the Church. St. Bede the Venerable pointed out that Jesus gave the miraculously multiplied loaves and fish to His Apostles to distribute, signifying ''that He assigns the spiritual gifts of knowledge to the Apostles, and that it was His will that by their ministry the food of life [that is, the Eucharist] should be distributed to the Church'' (Catena Aurea). The miraculous multiplication of the loaves and fish foreshadows the Eucharist, in which the entire substances of bread and wine become Christ’s Body and Blood. While the loaves and fish satisfied the crowd’s physical hunger, the Eucharist satisfies our spiritual hunger, filling our souls with God’s grace and uniting us with the Blessed Trinity in a supremely intimate way. Later in this same chapter of St. Mark’s Gospel, Our Lord rebuked St. Peter for ''[savoring] not the things that are of God, but that are of men'' (Mk 8:33 DRB). Perhaps this same rebuke can also serve as a reminder to us in our own faith. If we try to find naturalistic explanations for Christ’s miracles, we will necessarily diminish His divinity and authority, Whom ''both wind and sea obey'' (Mk 4:40). Likewise, we must also avoid an understanding of the Eucharist that remains on the surface, failing to see beyond what our senses can detect. As St. Thomas Aquinas wrote in his Pange Lingua, faith must supply for the defect of the senses we must recognize with faith the divine reality that is hidden from our senses. While a naturalistic explanation may seem the most plausible upon a first glance, faith calls us to look deeper and recognize the power of Christ’s divinity at work. This is true for the miracles in the Gospels, the Holy Eucharist, and even the workings of Divine Providence in our own lives. May we always strive to see with the eyes of faith, looking beyond a merely naturalistic understanding to recognize God’s presence when He reveals Himself to us. Public domain February 13 Saint Catherine of Ricci (Catherine del Ricci, Catherine de Ricci, Caterina, Catharine) Virgin: Had a vision of the Crucifixion so Heartrending She was Prostrated for Three Weeks. (1522-1590) Patronage: The sick against illness pipe makers tobacconists Prato, Italy . Alexandrina of Ricci was the daughter of a noble Florentine. At the age of thirteen she entered the Third Order of Saint Dominic in the monastery of Prato, taking in religion the name of Catherine, in honor of her patron and predecessor of Siena. Her special attraction was to the Passion of Christ, in which she was permitted miraculously to participate. During the Lent of 1541, being then twenty-one years of age, she had a vision of the crucifixion so heartrending that she was prostrated and confined to bed for three weeks, and was only restored on Holy Saturday, by an apparition of Saint Mary Magdalene and the risen Jesus. . During twelve years Saint Catherine passed every Friday in ecstasy. She received the sacred stigmata, the wound in the left side, and the crown of thorns. All these favors gave her continual and intense suffering, and inspired her with a loving sympathy for the yet more bitter tortures of the Holy Souls. In their behalf she offered all her prayers and penances and her charity toward them became so famous throughout Tuscany that after every death the friends of the deceased hastened to Catherine to secure her prayers. Saint Catherine offered many prayers, fasts, and penances for a certain great man, and thereby obtained his salvation. It was revealed to her that he was nonetheless in purgatory and such was her love of Jesus crucified that she offered to suffer all the pains which would be inflicted on that soul. Her prayer was granted. The soul entered heaven, and for forty days Catherine suffered indescribable agonies. Her body was covered with blisters, emitting heat so great that her cell seemed on fire. Her flesh appeared as if roasted, and her tongue like red-hot iron. She remained calm and joyful, saying, I long to suffer all imaginable pains, that souls may quickly see and praise their Redeemer. She conversed with the Saints in glory, and frequently with Saint Philip Neri at Rome without ever leaving her convent at Prato. She died, amid angels' songs, in 1590. . Reflection: If we truly love Jesus crucified, we must like Saint Catherine, long to release the Holy Souls whom He has redeemed but has left to our charity to set free. . Eternal Father, I wish to honor St.Catherine of Ricci, and I give Thee thanks for all the graces Thou hast bestowed upon her. I ask Thee to please increase grace in my soul through the merits of this saint, and I commit the end of my life to her by this special prayer, so that by virtue of Thy goodness and promise, St. Catherine of Ricci might be my advocate and provide whatever is needed at that hour. Amen.
      Logga in
      Are you in the right place?
      • Denmark
      • Finland
      • Sweden

      Vårt lägsta pris 1-30 dagar innan prissänkning:

      OBS. Priset är det lägsta pris som tillämpats för produkten 1-30 dagar innan den aktuella prissänkningen genomfördes. Undantaget är om gradvisa sänkningar gjorts, då visas det lägsta priset 1-30 dagar innan den första prissänkningen.